Berhenti Berharap

Hello,hai...

Dah lama rasanya x update menatang ni kan,
lagipun blog da tak femes,jadinya aku malas nak update apa2 ,
cuma nak bagitau perkembangan diri aku,
alhamdulillah,so far kehidupan aku takdelah seindah mana,
tapi aku bersyukur,rupanya ramai yang menyayangi aku,
wlwpun sebelum ni aku betul2 frusrated dengan ujian kehidupan
bila dah umur 23 tahun sedikit demi sedikit cabaran hidup dapat di atasi dengan kematangan,
sebelum ni memang susah nak terima kenyataan kehidupan sebab masa tu aku masih lagi remaja,
dan kurang kematangan,terlalu impulsive dan cepat melenting,tapi sekarang tak lagi,
ku yang dulu bukannya yang sekarang hehe,aku belajar mengenal erti kesabaran,jangan berdendam,
bila ada masalah cuba selesaikan,bila tak boleh selesaikan jangan fikirkan sangat,sebab tu muka aku nampak awet muda,hehe,bagi aku,untuk apa kita serabut kepala fikirkan masalah,kerana masalah dan ujian sentiasa dtg smpai kita mati,tp akhirat pn ade ujian seterusnya,jadinya jangan kita terlalu obses dan hanyut dengan masalah yang kita hadapi sampai memudaratkan diri,
Apa yang kita nak buat,kita buat je,pedulikan apa org ckp,sebab ..sebab apa?
Orang yang judge kita tu langsung tak tau apa yang kita hadapi,mungkin kehidupan mereka lebih indah,atau mgkin mereka juga ada masalah,sebab normal la manusia fikir negative pasal kita,
buat je apa yang kita nak,yang penting kita dapat release tension,dan tau had2 kesabaran kita,kalau asyik fikirkan orang lain,bila kita nak bahagia kan?jadi,lantakla apa org nak ckp,Allah maha mengetahui.Kadang2 orang yang sentiasa fikir pasal diri kita ni,diorg ni tak de life,diri mereka sendiri yang teruk,akhirnya diri mereka yang lagi teruk dari kita,kelakar,tapi tulah hakikatnya,manusia,kita pn kadang2 tak terlepas dr pemikiran negative tu,sebab saya tau semua manusia sama,ada baik ada jahat,bila jahat menyesal kemudian baik,pastu jahat balik,tula hakikat dunia yang sebenar....semua manusia sama,bukan semua perfect,jadi move on,and teruskan kehidupan,dan rancang masa hadapan dengan lebih baik,,,okeyy??Lagi satu kita jangan terlalu berharap dengan sesuatu,depends pada pemikiran masing2,tapi bagi saya,buat je apa yang ada depan mata,cuba capai dan pilih yang terbaik,dan jangan terlalu berharap,redha dengan ketentuan ....

Okeyla,habis sudah bye2



Share:

0 ulasan: